Jaunimas aiškina – literatūros ypatybės

Sužinosite, kaip yra gilinamasi į kūrinius

Jaunimas aiškina – literatūros ypatybės

Literatūra iš pradžių gali pasirodyti, kaip gana paprastas ir nesunkus dalykas, tačiau tik gerai pasigilinę į kūrinius, galime suvokti, kiek prasmės ir gilumo gali būti kiekviename sakinyje, žodyje ar net tarpelyje. Šiandien su mumis susisiekė dvyliktokė Kastralija (tikrasis vardas redakcijai žinomas), ji būtent ir nori papasakoti apie lietarūtos pamokas savo mokykloje, pasidalinti žiniomis bei įdomiais nutikimais.

Papasakokite, ką jums reiškia literatūros pamokos.

„Na, galiu pasakyti taip: literatūra ot dushy yra xujnia, bet man patinka, nes galiu pasvajoti, pamąstyti, kas ten parašyta (knygose).“

Ar turite mėgstamiausią knygą?

„Nu kaip čia tau pasakius karoče. Turbūt mėgstamiausia būtų „Nevykelio dienoraštis“, bet dar neskaičiau. Šiaip tai nelabai aš mėgstu skaityt, nu žinai ten, paskui dūchina šūlėj, paleva būna, supranti.“

Kokie yra Jūsų santykiai su lietuvių kalbos mokytoja?

„Čia tipo seksualiniai ar kaip? Ai nu tai normaliai sutariam, pabazarinam ten kažką prieš pamokas, padarau namų darbus, tai jaučiu, kad normaliai ten yra žinai.“

Ar Jūsų klasiokai aktyviai dalyvauja literatūros analizavime?

„Nu blet, analinio ten niekas nedaro pas mus, supranti. Bet ne nu tai jo. Karoče, mūsų mokytoja ten mėgsta ilgai bazarint apie kiekvieną ten sakinį, eilutę ir žodžius ten, labai giliai ten analizuoja nu ir žinai, tipo klausosi mokiniai. Vieną kartą mokytoja šnekėjo ir čiuvelis užmigo, tai žinai, mokytoja galvojo padūchint, paklausė jo kažko ten apie knygą. Tas atsibudo, nesuprato, kas vyksta, o jam ble žinai, ten su viduriais problemų yra, nu karoče kartais neišlaiko dujų žinai, tai blet jis tiesiog ėmė ir pabezdėjo garsiai per klasę. Visi pizda, nutilo, galvojo iškart išmes jį iš šulios, bet mokytoja taip žiūri į jį, padarė pauzę ir sako: „Vaikai, jūs turėtumėt imti pavyzdį iš Kaspisijaus (tikrasis vardas redakcijai žinomas), nesu dar gavusi iš nei vieno iš jūsų tokio gilaus ir prasmingo atsakymo, ar jūs bent suprantate, kokią gilią mintį jis kątik išreiškė. Mes čia kalbėjome pusę pamokos žodžiais, gilinomės, koks žodis kokią simbolinę reikšmę turi, o Kaspisijus visą mūsų darbą apibendrino ir dar daugiau pridėjo vienu garsu! Kad jūs tokie būtumėt, tai man net šnekėt per pamoką nereiktų. Kaspisijau, tau šį pusmetį vedu dešimt iš literatūros, į pamokas daugiau vaikščioti tau nereikia.“. Tai vat karoče po šito nutikimo pas mus ten klasėj kvėpuot buvo neįmanoma, kiekvienas kaip vis bandė pašaibint, kuo garsiau išleist dujas žinai. Man niekada taip ir nepavyko, nes nu ble tu primeti kokia paleva būtų, tai karoče aš vienintelė sedėjau kabinete iki mokslo metų pabaigos.“

Kaip manote, kokia yra literatūros reikšmė ateiniančioms kartoms?

„Klausyk, karoče aš biški neturiu laiko dabar, man čiuvakas skambina, karoče tai gal dar kažkaip susirašom, vėliau galėsiu pašnekėt. Vsio, davai.“

Štai taip baigėsi interviu su mūsų pašnekove, tikimės, kad jis atskleidė daug įdomių detalių bei įdomybių tiek mums, tiek Jums. Ačiū, sudiev.